Csak a potenciális vásárlókat célozzuk
A legtöbb srác arra használja a Facebook-ot, hogy egyedülálló hölgyeket találjon. De van, aki arra használja, hogy olyan hölgyeket találjon, akiket már eljegyeztek.
Ismerek egy esküvői fotóst itt Budapesten, akinek a hagyományos hirdetések nem váltak be. Egy teljes oldalas hirdetés egy esküvői magazinban nulla, egy kiállítás pedig 4 megrendelőt hozott a konyhára, amik éppen hogy fedezték hirdetési kiadásait. Ezek után javasoltam neki a Facebook-ot.
Olyan 22 és 28 év közötti budapesti hölgyeket céloztunk meg, akiknek a családi állapota „Eljegyezve” volt. Egy év alatt körülbelül 70.000 forintot költöttünk hirdetésekre, ami 2.000.000 forintot hozott a konyhára. Most a megrendelők fele a Facebook-on keresztül találja meg. Részint hirdetésen keresztül, részint „rajongói” ajánlásain keresztül.
– Ha nem lenne a Facebook, már nem lenne munkám. – mondta nekem.
A Facebook lehetőséget ad arra, hogy a kisvállalkozások célzott marketing útján tudják elérni az embereket. A felhasználók profiljukat mindenféle adattal feltöltik (szülőváros, munkahely, vallási hovatartozás, érdeklődési kör, tanulmányok, kedvenc könyvek, családi állapot) és ezek az adatok lehetőséget nyújtanak arra, hogy a hirdető a lehető legpontosabban érje el potenciális ügyfeleit. Nincsenek úgymond felesleges kiadások. Egy házas embernek – akinek nagy valószínűséggel nem aktuális az esküvői fotózás – nem jelenik meg a hirdetés. Ami szintén fontos: a Facebook előtt ülő ember olyan hirdetést lát, ami pont neki szól.
Hirdetés létrehozásnál meghatározhatsz demográfiai kritériumokat, érdeklődési köröket adhatsz hozzá és rögtön láthatod, hogy hány ember felel meg a kritériumoknak, majd ennek megfelelően tovább módosíthatod a célközönséget. Kiválaszthatod, hogy megjelenésért vagy kattintásért szeretnél fizetni, beállíthatod a napi költségkeretet és a hirdetés lejáratát.
A Facebook gazdasági igazgatója így fogalmazott: – Még azelőtt megtalálhatod leendő ügyfeleidet, mielőtt a terméked/szolgáltatásod keresésére gondolának.
Azonnali visszajelzést láthatsz arról, mennyire válik be egy kampány a Facebook mérői által (megjelenés/kattintás; költség/nap; kattintás/nap; satöbbi). Ezen statisztikák figyelembe vételével esküvői fotós barátommal 24 órán belül változtatni tudtunk a hirdetés(ek)en, ha úgy láttuk, hogy nem generál elég megjelenést, illetve kattintást.
Következő cikkemben mutatok egy példát is az egyszerűbb megértés érdekében.