Nem minden az eladás
Az Art Meets Commerce – egy new york-i marketing társaság – egy véget nem érő beszélgetésbe kezdett rajongóival. A cég színházi előadásokhoz készített reklámkampányainak szerves részét képezi a Facebook. Példának okáért a „Rock of Ages” show-hoz készített oldaluknak már több mint 13.000 rajongója van.
A cégnél dolgozó munkatársak folyamatosan frissítik az oldalakat új fényképekkel, videókkal és idézetekkel, amik a forgatáson, vagy az előadásban hangoznak/hangoztak el. Azt is megtanulták, hogy mit ne csináljanak, amikor közzétettek egy videót arról, hogy Paris Hilton is elment az előadásra és negatív kritikákat kaptak a rajongóktól, akik ki nem állhatják Paris-t.
De nem minden a marketing – vagy legalábbis, nem minden az eladás. „Egyre inkább eltávolodsz az online marketinges fogalmától és inkább egyfajta ügyfélszolgálat lesz belőled,…” – mondta Jim Glaub a cég kreatív igazgatója és hozzátette: „A felhasználók nagyon sokszor csak azért használják a Facebook-ot, hogy kérdéseket tegyenek fel és így vagy úgy, de válaszolnod kell.”
- A „vásárolj, vásárolj, vásárolj” típusú üzenetek nem működnek.
- A legsikeresebb vállalkozások inkább az interakcióra koncentrálnak és kevesebb hangsúlyt fektetnek az eladásra.
- Lépj kapcsolatba a rajongókkal és kritikusokkal. Hallgasd meg mit mondanak az emberek, legyen az jó vagy rossz. Még ötletet is meríthetsz vállalkozásod fejlesztéséhez.
- A tartalom mindig legyen friss. Használj állapotfrissítéseket, tájékoztasd rajongóidat akciókról, eseményekről, nyereményjátékokról vagy bármiről ami érdekes lehet számukra.
Tavaly az Art Meets Commerce egy off-brodway musical-hez (Fela!) futtattak egy kampányt azok körében, akiket érdekel a színház és az „afro” zene. A kampány 18 millió megjelenést, több mint 5.700 kattintást és 40.000 dollár értékű jegyeladást eredményezett. A kampányra 4.400 dollárt költöttek.
Mark Seeley, az Art Meets Commerce marketing munkatársa így fogalmazott:
„Hirdethetünk minden nap, de ha nem adjuk meg az embereknek amit akarnak, nem lesznek rajongók. Még ha az is a célod, hogy eladj egy terméket vagy szolgáltatást, akkor sem mondhatod folyamatosan azt az embereknek hogy vásároljanak. Úgy kell beszélned velük, mintha egy baráttal beszélnél!”