A Facebook második negyedéves bevétele elérte a majd 300 millió dollárt, az adózott eredmény mégis 157 millió dolláros veszteséget mutat. Összehasonlításképpen egy évvel ezelőtt ugyanebben az időszakban 240 milliós adózott eredményt mutatott fel a világ legnagyobb közösségi oldalát üzemeltető cég.
A Facebook a napokban közzétette második negyedéves gyorsjelentését. A cég bevétele 32%-kal emelkedtek, ami némiképp az elemzők előrejelzéseit felülmúlta. Ennek ellenére a társaság adózott eredménye 157 millió dolláros mínuszt mutat.
A szakértők szerint a veszteség a tőzsdére lépés miatt felmerülő költségek okozták, ugyanis a forgalomba hozatal 1,3 milliárd dollárba fájt a vállalatnak.
Ha az egyszeri kiadásokat figyelmen kívül hagyjuk, akkor már más a leányzó fekvése, ugyanis a nyereség így 295 millió dollárra rúg. (Egyszeri kiadások viszont mindig lesznek – a szerz. megj.)
A közösségi oldal felhasználóinak száma 29%-kal növekedett tavalyhoz képest a Facebook hivatalos adatai szerint. Bár a mutatók folyamatos növekedést tükröznek, mind a havi, mind a napi rendszerességgel látogatók körében, valamint a mobilkészülékről „fészbukozók” száma is növekszik, a befektetők nem reagáltak túl jól.
Találgatások szerint az lehet az oka ennek, hogy a közösségi oldalt üzemeltető cég nem tett közzé előrejelzést az év hátra lévő részére vonatkozóan. A gyorsjelentés közzététele után eladói hullám indult, aminek következtében a mai napra 21.71 dollárra esett vissza részvények ára, ami 43%-os esést jelent a 38 dolláros kibocsájtási árhoz képest.
Trip Chowdhry figyelmeztetett arra, hogy a Facbook nyeresége átlagosan évente csak 4%-kal növekedett az elmúlt 4 év során. Hozzátette, ahhoz hogy a cég tartani tudjon egy 25 dolláros részvényárfolyamot évente körülbelül 150%-kal kéne növelnie üzleti forgalmát.
Trip Chowdhry: a Global Equities Research pénzügyi elemző cég egyik szakértője