Ahhoz, hogy egy gépjármű hivatalosan is közlekedhessen a forgalomban, rendszámtáblára van szükség, ami bármilyen ügyintézés, vagy probléma esetében a könnyebb beazonosítását segíti az autónak, így, ha megsérül, vagy a jármű tulajdonosa elveszíti, minél előbb szükséges pótolni azt, ugyanis rendszámtábla nélkül szabályellenes a közlekedés, emiatt a rendőrség egy közúti ellenőrzés során azonnali pénzbírságot is kiszabhat a hiány miatt!
Amennyiben sérült, vagy elhasználódott rendszámtábláról van szó, az illetékes okmányirodánál kell kérvényezni az új táblát. A rendszámtábla ügyintézés során az a szabály, hogy mielőtt újat igényelnénk, a régit le kell adni az illetékes hatóságnál!
Ha a rendszámtábla elveszett, ebben az esetben is az okmányirodához kell fordulni, ahol pótoltatható az azonosító, de fontos tudni, hogy az eltűnt rendszámtáblákat csak egy alkalommal lehet pótoltatni, ezt a szabályt a visszaélések elkerülése miatt hozták életbe. Ha többször fordul elő a rendszámtábla elvesztése, a jogszabály az átrendszámozást írja elő.
Amikor elkészül az adott darab, azaz a rendszámtábla ügyintézés után, ne feledkezzen meg az érvényesítő címkéről, ami tulajdonképpen a gépjármű műszaki alkalmasságának érvényességét jelzi. Az igazoló címkét – a CD, a P és a Z betűjelű ideiglenes rendszámtábla kivételével, valamennyi táblán kötelező elhelyezni! A címkét a sikeresen teljesített műszaki vizsgát követően lecserélik.
A rendszámtáblákból nemcsak hagyományos típusok léteznek, hanem például speciális – és egyedi fajták is. Utóbbiaknak a különlegességük abban rejlik, hogy egyénileg választható a betű és a számkombináció, persze ebben az esetben körülményes a rendszámtábla ügyintézés.
Rendszámtábla ügyintézéséhez kérje a Forwex Bt. közreműködését! További információkért keresse fel honlapunkat a www.rendszamtabla.hu címen! Kérdés esetén hívjon minket telefonon, a 06-20-936-3372-es számon vagy írjon e-mailt az info@rendszamtabla.hu címre! Keressen minket bizalommal!