Mára egy igényes weblap nélküli cég aligha szólhat bele a piaci versengésbe, hiteltelennek, kicsinek, maradinak tűnhet. Lehet, hogy nem az, de követni kell a vásárlói igények változását, különben nem tud fennmaradni.
Pár évvel ezelőtt szinte luxuscikknek számított egy tényleg jól összerakott, komoly weblap. Mára azonban alapfeltétele egy cég jó hírnevének. Azonban még mindig sokan vannak, akiknek nem kell, mondván anélkül is megvan a vásárlókörük, vagy feleslegesnek tartják, vagy inkább nem adnának ki érte annyi pénzt. Pedig lassacskán el kellene gondolkodni rajta…
Én például – és gondolom, ezzel nem vagyok egyedül – mindig utána nézek egy cégnek, ha valaki ajánlja, vagy valami szolgáltatást keresek. Nem azért teszem ezt, mert ennyire bizalmatlan vagyok, egyszerűen nekem is vannak rossz tapasztalataim, sok átveréssel találkoztam már, szeretek utána járni a dolgoknak, tájékozódni és a számomra legmegfelelőbbet kiválasztani. És hol nézek utána legelőször? Az interneten. És ha ott nem találom, nagyon csodálkozom és elkezdem bizalmamat veszteni a dologban, hiszen amatörizmust sugall, nem értem, ha jó, amit kínál, miért nem teszi közzé… Biztos valami nem stimmel – gondolhatom ilyenkor teljes joggal.
A nem-jelenlétnél viszont van rosszabb is, mégpedig az igénytelenség. Amikor olyan weblapokkal találkozom, amik egy Paint, vagy egy Word dokumentumra hasonlítanak, telis tele vannak hirdetéssel, sehol egy menüsor, elveszek az egyébként felesleges információk rengetegében az mindig kiveri a biztosítékot. Nem ér annyit a vásárló, hogy fizessenek egy honlapért?! Akkor én nem szeretnék náluk vásárolni…
Amúgy meg egy egyszerű, mégis rendesen megszerkesztett, igényesen dizájnolt weblap 20-50 ezer Ft-ból már meg van. Fizetni kell érte, ám mégsem néz ki úgy, mint a hozzá nem értő cégvezető által ingyenesen igényelt sablonszemét.
Megéri befektetni, és ez amióta világ a világ, így van.
Előnyök:
- színvonalat és minőséget jelent
- tájékoztat
- sokat elmond a cégről
- szélesíti a szolgáltatást
- versenyképessé tesz
- vásárlókat vonz
- hirdetési és reklám felület
- az egyik legsikeresebb marketing elem
Hátrányok:
- nincs ingyen