SEO (Search Engine Optimization – Kereső optimalizálás)
Ha esetleg nem vagy tisztában vele – nem mintha tudnod kéne – , a SEO lényege az, hogy weboldalad jobb pozíciókban jelenjen meg a keresőkben – például: Google – , ha a felhasználók a honlapodhoz kapcsolódó kulcsszavak/kifejezések valamelyikére keresnek rá. Ez a weboldalad felépítésének, weboldal szintű kulcsszavak relevanciájának fejlesztésével és a weboldaladra mutató releváns/minőségi linkek számának növelésével érheted el.
Figyelem! A Google új SEO irányelvei szerint a „túloptimalizált” weboldalak támadó/átverős weboldalnak minősülnek ezért, ha túlzásba visszük a kereső optimalizálást, vagy nem megfelelő szakemberre bízzuk, pont a várt eredmény ellenkezője fog bekövetkezni, vagyis egyre lejjebb és lejjebb fog csúszni a találatok listáján weboldalunk.
PRO:
- Láthatóság és hitelesség
A Google – vagy más keresők: Bing, Yahoo, stb… – felső organikus találatai közti megjelenés nagyszerű és hiteles „kiemelést” biztosít honlapodnak. Mivel a felhasználók által keresett kifejezésre jelennek meg a weboldalak, ha a te honlapod az organikus találatok első öt pozíciójában van, úgy fogják gondolni a felhasználók, hogy weboldalad felel meg legjobban kereséseiknek. - Magas befektetési megtérülés
- Hosszú távú befektetés is lehet
KONTRA:
- Tovább tart, míg látod az eredményét
Az egyik legfontosabb különbség a SEO és a PPC között az, hogy míg a PPC rendszerrel azonnal megjelenő és működő hirdetéseket helyezhetünk el jó pozícióban, addig a SEO esetében hosszú időnek kell eltelnie ahhoz, hogy jó pozícióban jelenjen meg weboldalad, mivel a Google robotjainak rengeteg weboldalt kell naponta minősítenie és rangsorolnia. - Kezelés és karbantartás
A SEO rengeteg munkát és időbefektetést, karbantartást és szakértelmet igényel. Éppen ezért – bár magadtól is megtanulhatod különböző fórumokon – jobb, ha cégre bízod. Vigyázz! Sok az átverés. Nézz körül, kérj árajánlatot több helyről és mindig írass szerződést, amiben valamiféle eredményt is garantálnak. - Verseny
Mivel valószínűleg milliónyi, de legalábbis ezernyi weboldal foglalkozik azzal a tevékenységgel, amivel a tiéd, ezért a verseny is nagyon magas. Nehéz megtalálni a megfelelő módszert, amivel betörhetsz a piacra.