Hogyan hirdessünk a Facebook-on? (1. rész)

2012 júl 23. | Üzlet

A Facebook egyre több vállalkozás/cég marketing stratégiájának szerves részét képzi. A kisvállalkozások új potenciális ügyfelek/vásárlók szerzésére és online közösségek építésére használják.

„Ott kell lenned, ahol az ügyfeleid és leendő ügyfeleid vannak,…” – írja Clara Shih, a The Facebook Era (A Facebook ) című könyvében – „A maga 300 milliós* és egyre növekvő táborával a Facebook egyre inkább az a hely, ahol a célközönséged van.”

(Pearson Education, 2009)

*Facebook felhasználók száma 2009-ben.
2012 áprilisára 901 millióra nőtt a felhasználók száma.

 

Kezdd kicsiben

A legtöbb vállalkozásnak egy Facebook Oldal (nem összetévesztendő a Facebook Profillal és a Facebook Csoportokkal) a legjobb kiindulópont. Facebook Oldalak segítségével könnyen tudunk „rajongókat toborozni”, ahogyan celebek, sport csapatok, zenészek és politikusok csinálják. Mára 1,4 millió ilyen Facebook Oldal van, amik 10 millió új „rajongót” szereznek minden nap.

A vállalkozások könnyen ki tudnak építeni egyfajta internetes jelenlétet a Facebook segítségével, még akkor is, ha nincs weboldaluk (a vállalkozásoknak ettől még érdemes weboldalt is létrehozni, elsősorban Facebook-ot nem használók miatt).

Facebook Oldalunkhoz egyedi címet is választhatunk, ami a vállalkozásunk nevét tükrözi, például www.facebook.com/cocacola.

Nagyon könnyen „eltévedhet” az ember a Facebook adta eszközök és hálózatok erdejében, ezért az „újoncoknak” azt ajánlom, hogy egy egyszerű kérdést tegyenek fel maguknak: Mi a fő célod? Több vásárló szerzése? Márkaépítés? Egyfajta ügyfélszolgálat kiépítése? Miután megvan, hogy mire szeretnénk használni a Facebook-ot, elkezdhetjük célunknak megfelelően építeni stratégiánkat.

Rengeteg időt lehet elpazarolni a Facebook-on, de egy vállalkozásnak nincs ideje, amit elpazarolhatna. Mindig találd ki céljaidat, kezdd kicsiben és csak után tegyél lépeseket a cél elérése érdekében. Első lépésben ajánlatos barátainkat, családtagjainkat megkérni arra, hogy legyenek Facebook Oldalunk rajongói. Így amikor az oldalt élesítjük már lesz egy tisztes rajongói tömeg. Az emberek inkább csatlakoznak egy olyan dologhoz, ahol már mások is jelen vannak, mint egy olyanhoz ahol csak 1-2 ember lézeng. Oldalunk híre terjedhet „szájról szájra” – egy átlagos Facebook felhasználónak 130 ismerőse van -, illetve hirdetés vagy promóció útján.

Színesebbé, érdekesebbé teheted Facebook Oldalad fényképekkel, hozzászólásokkal és hasznos információkkal. Ahogy egyre kényelmesebben mozogsz a Facebook világában, videókat vagy alkalmazásokat is hozzáadhatsz oldaladhoz. Alakíts ki egy személyiséget! Vagyis érthetőbben: egy fagylaltozó oldalának teljesen más hangulatot kell tükröznie, mint egy kertészet oldalának.

„Azok az oldalak sikeresek,” – mondja Tim Kendall, a Facebook gazdasági igazgatója – „amik a mögöttük álló vállalkozás/cég személyiségét a legjobban át tudták menteni.”