The Walking Dead (2. rész)

2012 júl 18. | Szórakozás

2. érsz: Segítségre éhezve

A Telltale, The Walking Dead játéksorozata folytatódik, hogy lenyűgözzön minket. Az első epizód vége után pár hónappal járunk. Hőseinket – a túlélők – az idegbaj kerülgeti és ráadásképpen kezdenek kifogyni élelmiszer tartalékukból. Az előző rész óta szereztek egy új barátot, aki a légierőnél dolgozott és így el tudta látni barátainkat fejadagokkal, de sajnos már ezek is kifogyóban vannak. A helyzet folyamatosan romlik. Egyre távolabb és távolabb kell merészkedniük táboruktól – ami biztonságot jelent ugyan, de ezzel együtt a biztos éhhalált is – annak reményében, hogy találnak valamit ami elcsendesíti gyomrukat legalább egy kis időre.

Az egyik ilyen „felderítés” alkalmával Lee és társai sikolyt hallanak az erdőben és nekierednek kideríteni, honnan jöhetett. Gyorsan rá is akadnak egy csapat túlélőre. Egyikőjük (egy férfi) egy medvecsapda fogságába esett –  a csapda kioldóját eltávolították – és a helyzetet fokozandó, Lee csapatán kívül a zombik is felfigyeltek a sikolyra. Lee-nek két választása van: megpróbálja széttörni  a közel elpusztíthatatlan medvecsapdát, vagy levágja a férfi lábát.

Ez csak az első döntés a sok közül, amit az epizód során meg kell majd hoznunk, de mindegyik különböző és brutális kimenetelt jósol. Csakúgy mint az „Egy új nap” esetében, most is lenyűgözött a döntéshelyzetek – súlyos és kevésbé súlyos – száma, amit a Telltale belesűrített a történetbe.

The Walking Dead (2. rész) – Az első tíz perc

Eldönteni, hogy levágjuk-e egy ember lábát egy kétségbeesett helyzetben annak érdekében, hogy megmentsük, nyilvánvalóan egy elég nagy döntés, de választani aközött, hogy hazudjunk vagy igazat mondjunk egy barátunknak, vagy kiválasztani hogy ki kaphat élelmet aznap és ki nem, további érdekes helyzeteket szül. Van néhány következetlenség a rendszerben, – néha a Telltale azonnal meg akarja mutatni munkád gyümölcseit, csak azért, hogy egy gyakorlatilag előre eldöntött „találkozás” alkalmával a szereplők döntéseid után rögtön kikérdezzenek szándékaidról – de általában minden döntés egy teljesen egyéni történet kialakításának megtestesítését szolgálja.

A második rész a gyors döntések meghozatalának fontosságát tartja szem előtt. Gyakran találjuk magunkat olyan szituációkban, amikor néhány igen nehéz döntés közül kell választanunk. A pokolba is, vannak pillanatok, amikor teljesen megdermedünk és totálisan képtelenek vagyunk eldönteni, hogy a két rossz közül melyik a kevésbé rossz. Folyamatosan egyedülálló visszajelzéseket kapunk, amit eddig soha, egyetlen játéknál sem tapasztalhattunk és miután „vége az egésznek” csak lélegzet-visszafolytva állunk.

Még mindig le vagyok döbbenve, mennyire nagyszerű a Telltale új játék-sorozata. A játékmenet feszült, a sztori egyre jobb, a vizuális stílustól pedig eldobom az agyam. Már éhezem a következő részt.