Vállalkozásod van? – PPC kontra SEO – SEO

2012 aug 9. | Üzlet

SEO (Search Engine Optimization – Kereső optimalizálás)

Ha esetleg nem vagy tisztában vele – nem mintha tudnod kéne – , a SEO lényege az, hogy weboldalad jobb pozíciókban jelenjen meg a keresőkben – például: Google – , ha a felhasználók a honlapodhoz kapcsolódó kulcsszavak/kifejezések valamelyikére keresnek rá. Ez a weboldalad felépítésének, weboldal szintű kulcsszavak relevanciájának fejlesztésével és a weboldaladra mutató releváns/minőségi linkek számának növelésével érheted el.

Figyelem! A Google új SEO irányelvei szerint a „túloptimalizált” weboldalak támadó/átverős weboldalnak minősülnek ezért, ha túlzásba visszük a kereső optimalizálást, vagy nem megfelelő szakemberre bízzuk, pont a várt eredmény ellenkezője fog bekövetkezni, vagyis egyre lejjebb és lejjebb fog csúszni a találatok listáján weboldalunk.

PRO:

  • Láthatóság és hitelesség
    A Google – vagy más keresők: Bing, Yahoo, stb… – felső organikus találatai közti megjelenés nagyszerű és hiteles „kiemelést” biztosít honlapodnak. Mivel a felhasználók által keresett kifejezésre jelennek meg a weboldalak, ha a te honlapod az organikus találatok első öt pozíciójában van, úgy fogják gondolni a felhasználók, hogy weboldalad felel meg legjobban kereséseiknek.
  • Magas befektetési megtérülés
  • Hosszú távú befektetés is lehet

KONTRA:

  • Tovább tart, míg látod az eredményét
    Az egyik legfontosabb különbség a SEO és a PPC között az, hogy míg a PPC rendszerrel azonnal megjelenő és működő hirdetéseket helyezhetünk el jó pozícióban, addig a SEO esetében hosszú időnek kell eltelnie ahhoz, hogy jó pozícióban jelenjen meg weboldalad, mivel a Google robotjainak rengeteg weboldalt kell naponta minősítenie és rangsorolnia.
  • Kezelés és karbantartás
    A SEO rengeteg munkát és időbefektetést, karbantartást és szakértelmet igényel. Éppen ezért – bár magadtól is megtanulhatod különböző fórumokon – jobb, ha cégre bízod. Vigyázz! Sok az átverés. Nézz körül, kérj árajánlatot több helyről és mindig írass szerződést, amiben valamiféle eredményt is garantálnak.
  • Verseny
    Mivel valószínűleg milliónyi, de legalábbis ezernyi weboldal foglalkozik azzal a tevékenységgel, amivel a tiéd, ezért a verseny is nagyon magas. Nehéz megtalálni a megfelelő módszert, amivel betörhetsz a piacra.