Miért jobb az Online hirdetés mint az Offline?

2012 júl 13. | Üzlet

(Avagy miért hirdessünk az Interneten?)

Ha van már weboldala, rendkívűl széles palettáról válogathat a hirdetési lehetőségek között. Vannak, akik úgy gondolják, hogy weblapjuk egy a sok marketing fogás közül, és a legjobb módszer vállalkozásuk további népszerűsítésére, a hagyományos – KISOKOS, újságok/magazinok, stb. – hirdetési módokban rejlik (továbbiakban offline hirdetés). Ők tévednek.

Valójában rengeteg cég azért hirdeti honlapját offline hirdetési eszközökkel, mert úgy hiszik, hogy a weboldalon keresztül történik leghatékonyabban az üzenetek közvetítése és a potenciális vásárlók, fizetőképes keresletté tétele. Szóval miért nem vetjük el a hagyományos/offline módszereket és hirdetünk online? Álljon itt néhány a rengeteg érv közül, miért jobb választás vállalkozásának az online hirdetés, mint az offline:

Azonnali hozzáférés – amikor az emberek ellátogatnak az Ön weboldalára, azonnal elérhetik az Ön termékeit és/vagy szolgáltatásait.
Ez nem lehetséges a nyomtatott sajtó, illetve a televízió reklámok esetében. Szerezhetsz látogatókat play per click keresőkön keresztül (Google Adwords), akik akár azonnal a vásárlás mellett dönthetnek. Akár e-commerce (elektronikus kereskedelem) alapú a vállalkozása, akár nem, az egyszerű látogatóból sokkal könnyebben fizetőképes kereslet válhat, mint egy normál hirdetés esetében, ahol az „olvasónak” nincs meg a kellő ambíciója ezért nehezen szánja rá magát, hogy elmenjen „A” pontból „B”-be.

Interakció – Talán a weboldalak és az internetes hirdetés legvonzóbb funkciója, hogy

 interaktív, ellentétben a televízióval, illetve a nyomtatott sajtóval. Mint ahogy fentebb említettük, a vásárlási szándék és a vásárlás ott és akkor születhet meg. De ami az internetes hirdetést sokkal vonzóbbá teszi az offline hirdetéssel szemben, az hogy a potenciális vásárló a saját otthonából, munkahelyéről, vagy akár még nyaralás alkalmával is azonnal hozzá tud férni az információhoz, amit keres. Bárhonnan böngészhet az Ön weboldalán. Emiatt egyre informáltabbnak, egyre magabiztosabbnak érzi magát ahhoz, hogy vásároljon.

Kevesebbe kerül – A televíziós, rádiós és nyomtatott sajtós hirdetések rendkívül költségesek lehetnek. Ezeknél a hirdetési formáknál nem csak a megjelenési helyért kell fizetnie, de ugyanúgy megfizettetik Önnel a előállítás költségeit (gyártók, anyagköltség, designer-ek, stb.) Egy olyan fizetett hirdetési rendszer esetén, mint amilyen a Google Adwords (pay per click – tehát fizessen a kattintás után), nincs ilyen költség. Csak akkor fizet, ha valaki tényleg tényleg eljut weboldalára. Sokkal egyszerűbb és olcsóbb. Éjjel-nappal, a hét mind a hét napján hirdethet, az emberek bármikor eljuthatnak a weboldalára. Ez azt jelenti, hogy akkor is új vásárlókra, új eladásokra tehet szert, amikor Ön alszik!

„Egy üzletet nem reklámozni olyan, mint amikor kacsintasz egy lányra a sötétben. Te tudod, hogy mit csinálsz, de rajtad kívül senki más nem tudja.” – Stuart H. Britt