Vállalkozásod van? – PPC kontra SEO – PPC

2012 aug 7. | Üzlet

Ha saját vállalkozásodat akarod elindítani, az egyik legnagyobb probléma, amivel szemben állsz, az a vállalkozásod felfuttatása, megismertetése az emberekkel. Mivel rengeteg lehetőség áll rendelkezésre nehéz eldönteni, hol is kezdje az ember. Nyomtatott sajtó, direkt e-mail, rádió, TV vagy online marketing?

Igaz a válasz és a legjobb megoldás vállalkozásonként változó, de biztosan merem állítani, hogy – legalábbis a kezdő lépéseknél – az online marketing a leghatékonyabb megoldás. De mielőtt belekezdenél fontos, hogy tudd mi a különbség a keresőoptimalizálás (SEO) és a Pay Per Click (PPC) között ahhoz, hogy a leghatékonyabb marketing tervet tudd felépíteni vállalkozásod számára. Íme az alapok:

PPC

PPC, vagy play per click (fizess a kattintásokért) marketing lényegében annyit tesz, hogy fizetett hirdetéseket helyezel el a keresők – mint például a Google vagy a Yahoo – találati oldalaira, vagy a közösségi oldalakra (Facebook). Eddig rendben, viszont a televíziós vagy nyomtatott sajtós megjelenéssel ellentétben itt nem azért fizetsz – és nem annyit, amennyit az adott szolgáltató mond – hogy megjelenjen hirdetésed, hanem csak és kizárólag a ténylegesen weboldaladra látogatók után, vagyis a kattintások után. Ráadásul te magad határozhatod meg, hogy egy kattintásért mennyit vagy hajlandó fizetni.

A Google AdWords a legnagyobb, legjobb és legnépszerűbb ilyen rendszer.

Előnyök:

  1. Felhasználóbarát
  2. Egyszerűen meghatározhatod melyik országban/városban kívánsz hirdetni
  3. Azonnali eredményekkel jár
  4. Annyit fizetsz, amennyit szeretnél
  5. Statisztika áll rendelkezésre a kampány eredményességével kapcsolatban

Hátrányok:

  1. Főleg rövid távú befektetés
  2. A siker nem csak a jó hirdetési szövegtől függ
  3. Az idő, mint tényező

Ha magad akarsz belevágni ennek a rendszernek a használatába, rengeteg idődet fogja elvenni, hogy egy hatékony kampányt tudj létrehozni, és még akkor sem biztos, hogy hosszútávon ugyanazt az eredményt fogja hozni. Folyamatos interakciót kíván meg a rendszer.

Jó hír azonban, hogy már vannak olyan cégek, akik ezt a „terhet” átvállalják a cégektől, cégvezetőktől. Az egyik legnagyobb és legmegbízhatóbb ilyen cég Magyarországon a Kampányfelügyelet Magyarország Kft. Kifejezetten kis- és középvállalkozásokra specializálódtak, hozzáértő (Google AdWords képesítéssel rendelkeznek, amelyet a Google bocsájt ki) szakemberek végzik a munkát és mindezt igen olcsón teszik.

Folyt. köv.