Hogyan hirdessünk a Facebook-on? (3. rész)

Csak a potenciális vásárlókat célozzuk

Facebook Hirdetés példa

Facebook Hirdetés példa

A legtöbb srác arra használja a Facebook-ot, hogy egyedülálló hölgyeket találjon. De van, aki arra használja, hogy olyan hölgyeket találjon, akiket már eljegyeztek.

Ismerek egy esküvői fotóst itt Budapesten, akinek a hagyományos hirdetések nem váltak be. Egy teljes oldalas hirdetés egy esküvői magazinban nulla, egy kiállítás pedig 4 megrendelőt hozott a konyhára, amik éppen hogy fedezték hirdetési kiadásait. Ezek után javasoltam neki a Facebook-ot.

Olyan 22 és 28 év közötti budapesti hölgyeket céloztunk meg, akiknek a családi állapota “Eljegyezve” volt. Egy év alatt körülbelül 70.000 forintot költöttünk hirdetésekre, ami 2.000.000 forintot hozott a konyhára. Most a megrendelők fele a Facebook-on keresztül találja meg. Részint hirdetésen keresztül, részint “rajongói” ajánlásain keresztül.

– Ha nem lenne a Facebook, már nem lenne munkám. – mondta nekem.

A Facebook lehetőséget ad arra, hogy a kisvállalkozások célzott marketing útján tudják elérni az embereket. A felhasználók profiljukat mindenféle adattal feltöltik (szülőváros, munkahely, vallási hovatartozás, érdeklődési kör, tanulmányok, kedvenc könyvek, családi állapot) és ezek az adatok lehetőséget nyújtanak arra, hogy a hirdető a lehető legpontosabban érje el potenciális ügyfeleit. Nincsenek úgymond felesleges kiadások. Egy házas embernek – akinek nagy valószínűséggel nem aktuális az esküvői fotózás – nem jelenik meg a hirdetés. Ami szintén fontos: a Facebook előtt ülő ember olyan hirdetést lát, ami pont neki szól.

Facbook Hirdetés Statisztika példa

Facbook Hirdetés Statisztika példa

Hirdetés létrehozásnál meghatározhatsz demográfiai kritériumokat, érdeklődési köröket adhatsz hozzá és rögtön láthatod, hogy hány ember felel meg a kritériumoknak, majd ennek megfelelően tovább módosíthatod a célközönséget. Kiválaszthatod, hogy megjelenésért vagy kattintásért szeretnél fizetni, beállíthatod a napi költségkeretet és a hirdetés lejáratát.

A Facebook gazdasági igazgatója így fogalmazott: – Még azelőtt megtalálhatod leendő ügyfeleidet, mielőtt a terméked/szolgáltatásod keresésére gondolának.

Azonnali visszajelzést láthatsz arról, mennyire válik be egy kampány a Facebook mérői által (megjelenés/kattintás; költség/nap; kattintás/nap; satöbbi). Ezen statisztikák figyelembe vételével esküvői fotós barátommal 24 órán belül változtatni tudtunk a hirdetés(ek)en, ha úgy láttuk, hogy nem generál elég megjelenést, illetve kattintást.

Következő cikkemben mutatok egy példát is az egyszerűbb megértés érdekében.

Comments are closed.

Facebook