„Lájk-gyűjtés” a Facebookon (1. rész)

2012 júl 23. | Technológia

A profilok dizájnjának drámai módosításán kívül, a Timeline élesítése több fontos dolgot is megváltoztatott.

Az egyik ilyen módosítás az, hogy már nincs az úgynevezett welcome page/landing page, vagyis az üdvözlő oldal. Eddig ennek segítségével, a Facebook oldalunkra látogatók figyelmét rögtön fel tudtuk hívni egy aktuális nyereményjátékra, „lájkolásra” vagy bármilyen cselekvésre ösztönző dolgot kirakhattunk. A Timeline bevezetésével ez megszűnt. Vagy mégsem?

Csak azért, mert a landing page már nem létezik nem jelenti azt, hogy nincs más/új módszer a lájkok gyűjtésére. Létezik módszer, csak épp picit más, mint eddig. A következőkben három új módszert mutatok be arra, hogyan szerezhetünk még több „lájkot”:

“Like-olj”, hogy részt vehess a nyereményjátékon!

Egy nyereményjáték futtatása – egyedi alkalmazáson keresztül – Facebook oldalunkon az egyik legjobb módja annak, hogy – meglévő „rajongóink” lenyűgözése mellett – új „rajongókat” vonzzunk be. 

Annak érdekében, hogy nyereményjátékodról ne csak a meglévő rajongóid értesüljenek, tervezz az alkalmazásba egy „megosztási feltételt” vagy készíttesd el úgy alkalmazásod, hogy a felhasználó üzenőfalán megjelenjen az alkalmazásod linkje (esetleg szöveg, vagy kép is). Ezzel a módszerrel, rajongóid ismerősei is értesülnek a nyereményjátékról. Az alkalmazás viszont az úgynevezett Fan-Gate miatt csak akkor válik láthatóvá, ha valaki először „lájkolja” Facebook oldalad.

A lehető legtöbb „lájk” elérése érdekében bizonyosodj meg arról, hogy a nyereményjáték felhasználóbarát legyen. Ez azt jelenti, hogy nyereményjátékodat úgy tervezd meg, hogy:

  • legyenek egyértelműek a nyereményjáték szabályai
  • ne kérj túl sok személyes információ a felhasználóktól