Hogyan hirdessünk a Facebook-on? (2. rész)

Nem minden az eladás

Nem minden az eladás

Az Art Meets Commerce – egy new york-i marketing társaság – egy véget nem érő beszélgetésbe kezdett rajongóival. A cég színházi előadásokhoz készített reklámkampányainak szerves részét képezi a Facebook. Példának okáért a “Rock of Ages” show-hoz készített oldaluknak már több mint 13.000 rajongója van.

A cégnél dolgozó munkatársak folyamatosan frissítik az oldalakat új fényképekkel, videókkal és idézetekkel, amik a forgatáson, vagy az előadásban hangoznak/hangoztak el. Azt is megtanulták, hogy mit ne csináljanak, amikor közzétettek egy videót arról, hogy Paris Hilton is elment az előadásra és negatív kritikákat kaptak a rajongóktól, akik ki nem állhatják Paris-t.

De nem minden a marketing – vagy legalábbis, nem minden az eladás. “Egyre inkább eltávolodsz az online marketinges fogalmától és inkább egyfajta ügyfélszolgálat lesz belőled,…” – mondta Jim Glaub a cég kreatív igazgatója és hozzátette: “A felhasználók nagyon sokszor csak azért használják a Facebook-ot, hogy kérdéseket tegyenek fel és így vagy úgy, de válaszolnod kell.”

Néhány alapvető szabály:

  • A “vásárolj, vásárolj, vásárolj” típusú üzenetek nem működnek.
  • A legsikeresebb vállalkozások inkább az interakcióra koncentrálnak és kevesebb hangsúlyt fektetnek az eladásra.
  • Lépj kapcsolatba a rajongókkal és kritikusokkal. Hallgasd meg mit mondanak az emberek, legyen az jó vagy rossz. Még ötletet is meríthetsz vállalkozásod fejlesztéséhez.
  • A tartalom mindig legyen friss. Használj állapotfrissítéseket, tájékoztasd rajongóidat akciókról, eseményekről, nyereményjátékokról vagy bármiről ami érdekes lehet számukra.
Igaz ezek az “interakciók” hihetetlen mennyiségű időt igényelnek, de visszahozzák a befektetett energiát/pénzt.

Tavaly az Art Meets Commerce egy off-brodway musical-hez (Fela!) futtattak egy kampányt azok körében, akiket érdekel a színház és az “afro” zene. A kampány 18 millió megjelenést, több mint 5.700 kattintást és 40.000 dollár értékű jegyeladást eredményezett. A kampányra 4.400 dollárt költöttek.

Mark Seeley, az Art Meets Commerce marketing munkatársa így fogalmazott:
“Hirdethetünk minden nap, de ha nem adjuk meg az embereknek amit akarnak, nem lesznek rajongók. Még ha az is a célod, hogy eladj egy terméket vagy szolgáltatást, akkor sem mondhatod folyamatosan azt az embereknek hogy vásároljanak. Úgy kell beszélned velük, mintha egy baráttal beszélnél!”

Comments are closed.

Facebook