Hogyan fogyókúrázzunk egészségesen? (1. rész)

(Egy szakember tanácsai)

Az egészséges fogyókúra titka nem az intenzív diétában és nem is a sok és nehéz testgyakorlatokban rejlik. Az étel és mozgás szempontjából testünk a lassú változásokat szereti.

Kicsit túlzó leszek, de a lényeg érthető lesz. Annak aki évek óta nem edzett, nem tanácsos egyből kilométereket futni, vagy malomkereket emelni. Nem ajánlatos, mert nagy valószínűséggel nem is tudod tartani majd a tempót, el fogsz keseredni a kudarctól és abbahagyod az egészet. Nem lesz motivációd. Ami viszont ennél is fontosabb, hogy ha rögtön megerőltető gyakorlatokba fogsz  a végén még lesérülsz, amivel épp az ellenkezőjét fogod elérni célodnak.

 

Ugyanez igaz azokra is, akik hirtelen felindulásból elkezdik magukat éheztetni. A diéták – amik meghatározzák napi kalóriabeviteled, vagy korlátozzák azon ételek listáját, amiket szabad vagy nem szabad enned – szintén káros hatással lehetnek, hiszen a hiányos étrendből adódóan szervezeted nem fogja megkapni a számára szükséges tápanyagokat, ásványi anyagokat és vitaminokat.

Tehát akkor mit is kell tenned, ha fogyni akarsz?

Energiára van szükség és fogyásra
Testünk az ételekből nyerik az energiát. Minden felesleges energiát pedig zsírként tárol. Ez azt jelenti, hogy ha egyre többet eszel, egyre több energiát tárol a szervezet zsír formájában ami hízással jár ugye.

Ennek megfelelően ahhoz, hogy fogyj szervezetednek el kell égetni/fel kell használnia ezt a “felesleges” energia mennyiséget. Ennek leghatásosabb módja a következő:

  • csökkentsd a kalóriabeviteled
  • növeld a napi “mozgásadagod”

Ezért beszélnek a szakemberek mindig a diéta és az edzés összefüggésében. Gyakran azonban félreértelmezzük és alig eszünk, egyből akarunk nagy súlyokat emelni, rögtön hosszú távokat futni, estébé, estébé. Ezzel ellentétben csak apró csökkentésről és apró növelésről van szó.

Comments are closed.

Facebook